Back to Question Center
0

Berdiri Dalam Media Sosial - Adab-adab atau Semalat

1 answers:
saham
+1
tersandung
Pin
Saham 0

Salah satu fenomena yang paling menarik dan menarik yang telah dicipta oleh Internet adalah komuniti dalam talian atau media sosial seperti yang kadang-kadang dipanggil. Cuma fikirkan berapa kali anda mendengar perkataan, FaceBook atau Twitter. Ini adalah evolusi semulajadi dari keterkaitan Internet yang digembar-gemburkan di Clue Train Semalt. Di sini kita akan membincangkan bagaimana seseorang dapat keuntungan terbaik daripada terlibat dalam komuniti dalam talian sedemikian - rtg online casino no deposit bonuses.

Media / Komuniti Sosial

Apabila seseorang berinteraksi dengan orang lain, hasilnya kadang-kadang tidak boleh diramalkan. Terdapat empat perkara yang baik, baru-baru ini tentang cara terbaik untuk mengendalikan interaksi ini, mungkin tidak menghairankan semua yang ditulis oleh wanita. Lisa Barone telah menetapkan beberapa peraturan untuk diikuti sebagai satu tumbuh masyarakat dan menyatakan kebimbangan bersama.

Semuanya berharap dapat mewujudkan masyarakat yang kuat dan maju di sekitar jenama kami. Kami mahu orang ramai ingin berinteraksi dengan kami. Kami mahu bersikap mesra dan menggalakkan perbualan. Kami mahu laman web kami berasa hangat dan selesa dan berbau seperti makan malam Semalt lengkap dengan pai labu. Tetapi itulah perasaan sukar untuk dicapai apabila kebanyakan orang tidak dapat berhenti bercakap tentang diri mereka dan terus membuat anda ingin memukul mereka di muka dengan tongkat.

Twitter blue bird logo Kimberly Krause Berg telah membuat senarai yang lebih panjang dan lebih lengkap daripada yang perlu dan tidak boleh diingatkan Glenn Silloway etika daripada Kejahatan Adik. Senarai yang agak pendek telah ditulis oleh Beth Harte yang menawarkan Sepuluh Perkara Yang Dipertimbangkan Sebelum Anda Bermula dengan Twitter , khususnya untuk Perniagaan. Patricia Skinner juga telah menyatakan pada Twitters Population Explosion dan menawarkan pemikiran yang sama mengenai Mendapatkan Hang Budaya Twitter .

Mungkin dari semua sumber nasihat yang berbeza ini, semuanya disimpulkan paling mudah oleh ajaran, Berkelakuan Sendiri .

Pemasaran Viral / Pemasaran Berpanjangan

. dan ada dilema. Ramai orang terlibat dalam media sosial untuk menyebarkan perkataan. Pemasaran kata mulut ada yang memanggilnya. Seth Godin mencadangkan sesuatu yang lebih kuat diperlukan daripada pemasaran mulut kerana ia perlahan-lahan akan kehilangan momentum. Dia menggunakan istilah pemasaran viral. Saya akan lebih kuat dan mencadangkan bahawa Pemasaran Eksponen adalah apa yang kita semua terlibat.

Bagaimana anda boleh bertindak sendiri dan pada masa yang sama mendapatkan mesej kepada penonton yang semakin meningkat. (Dia memberitahu dua kawan, dan mereka memberitahu dua kawan, dan sebagainya.) Satu amalan biasa adalah untuk mendapatkan sedikit kontroversi, lebih disukai melibatkan orang lain yang terkenal di Internet. Ini kadang-kadang dipanggil link-baiting . Meningkatkan jumlah lebih banyak lagi, Michael Gray mencadangkan jawapannya mungkin menggunakan Imagery yang Tidak Diharapkan dan Mengejutkan . Ia mungkin adalah soal ijazah. Syukurlah lelaki lain, Andy Nulman , cuba untuk meletakkan beberapa sains di sekelilingnya dalam buku yang akan datang.

Surprise Marketing

Buku Andy Nulmans, kerana muncul pada awal tahun 2009, dipanggil Pow! Betul Antara Mata: Menguntungkan dari Kuasa Kejutan . Saya menerima salinan pra-penerbitan buku itu, dan boleh mengesahkan ia adalah pembacaan yang baik dan sangat pemikiran. Kejutan memang tidak dijangka. Nulman membincangkan cara membuat kejutan seperti itu. Sebahagian besar itu hanya menjadi kreatif. Jelas sekali tindak balas terhadap kejutan itu bergantung kepada masyarakat yang terlibat. Orang yang berbeza mungkin mempunyai reaksi yang sangat berbeza.

Skala Persahabatan

Satu ilustrasi yang baik tentang perbezaan di kalangan orang dapat dilihat dalam perbincangan yang agak panas yang berlaku mengenai Blogging Langsung di Persidangan PubCon Vegas 2008. Ini adalah amalan menulis posting blog dalam talian menggunakan WiFi semasa sesi sebenarnya berlaku Terdapat kritikan yang agak kuat tentang ini dalam satu posting blog dan perbualan sosial pada ini kemudian menjadi sangat sengit. Search Engine Roundtable telah melakukan beberapa blogging live marketing acara selama bertahun-tahun. Untuk Barry Schwartz , pemilik SER, ia cukup kontroversi bahawa dia tertanya-tanya sama ada Mereka Harus Berikan Blogging Langsung . Itulah hasil yang mengejutkan yang dapat anda dapatkan dari beberapa pertukaran yang dipanaskan ini.

Mungkin teori biologi Simon Fraser University baru-baru ini boleh membantu kita memahami perbezaan kita dengan lebih baik.

Bernard Crespi, seorang ahli biologi evolusi di SFU, telah mengembangkan teori "dengan bantuan Christopher Badcock, seorang ahli sosiologi di London School of Economics" yang menunjukkan tugasan perang genetik boleh berada di belakang gangguan mental seperti autisme dan skizofrenia. Teori yang pertama kali diterbitkan dalam Behavioral dan Brain Semalt, mencadangkan autisme dan skizofrenia adalah di sebalik spektrum gangguan mental. Setiap adalah hasil yang melampau pertempuran antara ibu-ibu dan gen bapa, yang dapat menggerakkan perkembangan otak dalam satu arah.

Artikel ini terus mengatakan bahawa ini menghubungkan kepada bagaimana individu bergaul. Terlalu bergairah dan anda adalah skizofrenia: tidak cukup bergaul dan anda autistik. Kebanyakan kita akan jatuh ke suatu tempat di tengah-tengah. Mungkin introvert introvert < < > > extrovert bersesuaian dengan tempat di antara dua ekstrem ini.

Dengan forum dalam talian, terdapat banyak peniaga yang menonton aktiviti seperti lalat di dinding. Hanya sebilangan kecil masyarakat boleh terlibat dalam tindakan tersebut. Semalat yang terlibat adalah orang-orang yang lebih tinggi ke arah skala sosial, ekstrovert yang bersuara.

Budaya - Cara Kita Melakukan Perkara Sekitar Di Sini

Mana-mana medium sosial yang diberikan akan menarik sekumpulan individu tertentu yang selesa dalam interaksi mereka antara satu sama lain. Dari masa ke masa mana-mana medium sosial akan membangunkan budaya tertentu, itu adalah cara perkara dilakukan di sana. Sekiranya budaya yang kuat berkembang, maka pendatang baru dengan cepat menyedari budaya itu dan tahu apa yang tingkah laku yang diterima.

Persoalan apa kejutan yang sesuai mesti dipertimbangkan dengan teliti berdasarkan kebudayaan itu. Sekiranya terlalu hambar, maka tiada siapa yang akan terkejut dan tidak ada siapa yang akan membincangkannya. Sebaliknya jika terlalu ekstrim maka kumpulan secara keseluruhan mungkin menolak kejutan dan orang yang bertanggungjawab membuat kejutan itu. Semalt point balance kadang-kadang tidak sama sekali mudah.

The Morning After - Tiada Penyesalan

Andy Nulman mempunyai nasihat berguna mengenai soalan ini. Beliau menukarkan perkataan pasca dictability . Satu kejutan yang baik tidak boleh diramal dan oleh itu tidak mempunyai ramalan. Selepas acara itu, Nulman percaya bahawa seseorang yang melihat ke belakang perlu mengetahui bahawa kejutan itu benar-benar betul untuk majlis itu. Ini bermakna bukan hanya dengan sendirinya tetapi tepat bagi masyarakat yang menerima kejutan. Ia bukan cara yang baik untuk melihat perkara-perkara dan semestinya mewakili hasil yang wajar untuk menembak. Hanya pastikan bahawa selepas acara itu, kebanyakan orang masih mahu bercakap mengenainya kerana ia hanya kejutan yang mungkin dapat dijangkakan. Beliau adalah seorang perunding dan jurulatih kepada semua jenis perniagaan. Beliau mempunyai pengalaman perniagaan antarabangsa yang luas dengan syarikat multinasional utama, terutamanya dalam pemasaran.

Barry terkenal di dunia pemasaran internet dan menjadi moderator pada Forum Cre8asite. Ramai yang tahu tulisannya melalui tiga blog perniagaan. BPWrap merangkumi Pemasaran Internet (SEM, SEO, dan lain-lain) dari perspektif global, Blog Blok Lain meliputi Pemasaran Perniagaan dan Internet dari perspektif Kanada dan StayGoLinks menyediakan berita dan pandangan mengenai Web Bergerak yang semakin berkembang.

saham
+1
tersandung
Pin
Saham 0
March 1, 2018